Tijd voor een Detoxkuur!

De herfst is begonnen en de winter staat voor de deur. Tijd om mijn lichaam een keer van binnen uit goed te reinigen! Ik lees overal over allerlei soorten detoxkuren, waarbij je meestal niet mag eten. Dat is echt totaal niks voor mij, aangezien ik ontzettend van eten houd. Dus na veel zoeken kwam ik uit bij dit detoxkuurtje: het ‘5-Day Cleansing Program’ van Lucovit. Bij dit kuurtje mag ik gewoon lekker blijven eten, perfect dus!

Wat op de verpakking staat: “Het lichaam is gemaakt om op natuurlijke wijze afvalstoffen te af te voeren. Maar een drukke, moderne levensstijl kan dit systeem beïnvloeden. Uitlaatgassen, alcohol, sigaretten en andere toxische stoffen, vinden allemaal hun weg in het lichaam. Dit 5 Day Cleansing Program biedt u hulp bij het verwijderen van die overtollige afvalstoffen ter ondersteuning van de darm-, lever- en galreiniging en een goede vochtbalans. Laat nieuwe kracht en een nieuwe lading energie toe in uw lichaam”.

Vijf dagen lang moet ik elke ochtend een tabletje slikken en elke avond een flacon leegdrinken. Dit zou helpen mijn lichaam eens goed te ontgiften. Ik heb even opgezocht welke ingrediënten dan precies zo goed zijn voor mijn lichaam.
Samenstelling tabletten: Paardenstaart heeft een erg hoog silica-gehalte. Dit zou er voor moeten zorgen dat mijn haar dikker en voller wordt. Paardenbloemwortel stimuleert een langzaam werkende lever, werkt ontgiftend, bevordert de spijsvertering en heeft een vochtafdrijvende en licht laxerende werking. Van kwassiehout heb ik eerlijk gezegd geen flauw idee wat de werking is. Brandnetelwortel werkt bloedzuiverend.

Samenstelling flacon: Engelwortel zou de bloedsomloop bevorderen en krampwerend en zweetafdrijvend werken. Vulboombast werkt laxerend. Van Guldenroede wordt gezegd dat het ontstekingen, vocht en urinezuur afvoert, stimulerend werkt op lever, gal en pancreas. Smalle weegbree helpt bij luchtwegaandoeningen, heeft een antibacteriële werking en zou ook toegepast kunnen worden bij blaasontstekingen, leverkwalen en werkt als urineafdrijvend middel. Sleedoorn activeert de opbouwende processen in het lichaam en geeft zo meer energie. Mariadistelzaad stimuleert de leverstofwisseling. Hierdoor kan het lichaam gifstoffen beter kwijtraken. En totslot: Berbaris. Deze plant zou goed zijn voor de nieren.

Vandaag ben ik begonnen met mijn eerste tabletje. Aan het eind van de week komt er een artikel online met het resultaat. Ik kocht deze kuur trouwens bij De Tuinen en betaalde er 20 euro voor. Helaas is het vandaag niet meer in de aanbieding en moet je er 30 euro voor betalen… Over vijf dagen weten jullie of dit het geld waard was!

(All images by Lifestyle Snapshot)

© Lifestyle Snapshot

7 thoughts on “Tijd voor een Detoxkuur!

  1. Ik heb bij de tuin wel eens groen poeder gehaald maar daar krijg ik buikpijn van.
    Heb nu van de tuinen een detoxsapje dat ik af en toe gebruik. Verder werkt warmcitroen water goed.

    Ik ben heel benieuwd hoe deze kuur werkt!
    Klinkt in elk geval goed

    • Groene poeder is inderdaad heel extreem! Dat werkt enorm laxerend.. dat is echt niks voor mij, haha. Citroensap in warm water is inderdaad ook goed, maar werkt vooral voor het afslanken. Verder krijg je daar ook mooiere nagels enzo van :) Maar dat is niet per se het doel van detoxen!

Reageer

