Nederlands Filmfestival

Precies een maand geleden ben ik begonnen aan de minor Fotojournalistiek en Beeldredactie. Elke week moet ik Utrecht in om foto’s te maken van nieuwsfeitjes. Nu heb ik deze week erg veel geluk: het Nederlandse Filmfestival is aan de gang! Het perfecte moment om een paar mooie plaatjes te schieten. Na wat research gedaan te hebben kwam ik er al snel achter dat er weer Gouden Tegels onthuld werden voor winaars van een Gouden Kalf.

Het Gouden Kalf voor Beste Actrice 2011 ging naar Carice van Houten voor haar rol in Black Butterflies. Ze kon zelf niet aanwezig zijn, dus onthulde Paula van der Oest (regisseur Black Butterflies) de tegel. De Rabat acteur Nasrdin Dchar won het Gouden Kalf voor Beste Acteur 2011 en maakte zijn debuut op de Nederlandse Walk of Fame.

Wat was het gaaf en tegelijkertijd bizar om bij zo’n soort event aanwezig te zijn. Kijk, ik ben best trots op mijn Canon 600D, maar voelde me toch een beetje lullig naast al die full-frame camera’s met gigantische lenzen en externe flitsers. Voordat Paula van der Oest en Nasrdin Dchar op het toneel verschenen heb ik een gezellig babbeltje gemaakt met een aantal fotografen. Best aardige mannen, dacht ik op dat moment. Maar zodra het moment daar was en de tegels onthult werden veranderde deze ‘aardige mannen’ in ‘best wel enge mannen’. “Hier kijken!” en “Hallo, kijk ook even allebei in deze camera”, werd er geschreeuwd. Uiteindelijk ben ik helemaal naar achteren gebeukt.

Dat ik opeens achteraan stond was trouwens niet heel erg, aangezien ik nu de drukte goed kon fotograferen!

(All images by Lifestyle Snapshot)

© Lifestyle Snapshot

Reageer

